sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Kutsumuksena lähetystyö

Viime viikkoina olen miettinyt, miksi olemme Papua-Uudessa-Guineassa, vaikka Suomessa olisi varmasti paljon helpompaa? Vastaus on kutsumus. Kutsumus on vahva tunne siitä, että tämä on se tie jota meidän tulee kulkea. On hyviä ja huonoja päiviä, mutta Jeesuksen antama kutsu ei lähde pois.

Jeesus sanoi opetuslapsille “seuraa minua” ja opetuslapset jättivät kalaverkkonsa ja lähtivät Jeesuksen mukaan. Minä jätin kaiken rakkaan Suomessa ja lähdin seuraamaan sitä samaa kutsua. Ei se ole aina helppoa. Mietin olisinko voinut tehdä jotain toisin. On pakko vain luottaa siihen, että Jeesus on kaiken yläpuolella ja johdattaa. Minun tehtävä on vain kuunnella sydämellä.

Ei minusta silti äiti Teresaa tule. Lähetystyöntekijätkin ovat yllättävän tavallisia. Niillä on iloja, suruja, vihaa, katkeruutta ja ahdistusta. Tämä on se tie, jota minun tulee kulkea. Vastaan tulee se mitä tulee ja ne on kohdattava aikanaan. Minun elämän, työn, avioliiton ja kaiken perustana on Jeesus. Siihen luottaen jaksan tämän päivän ja huomisenkin. Jeesus ei jätä.

Liitän tähän blogitekstiin youtube-videon Lehdalin perheestä. Vuosi sitten he asuivat täällä Ukarumpassa. Perheen isä joutui vakavaan liikenneonnettomuuteen ja menetti toisen jalkansa. Kaikkien kysymysten ja ahdistusten keskellä heidän turvansa oli Jeesuksessa. Jumalalla on suunnitelma ja se on hyvä. Video on vain englanniksi, mutta jos kielitaito riittää niin kannattaa katsoa.

Jer. 29:11
Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon



Ei kommentteja: