sunnuntai 28. heinäkuuta 2013

Vapaa-aika vähissä

Ompa ollut mukava viikonloppu. Olemme olleet ihan vain kotona ja
katsoneet elokuvia. Samalla askartelin itselleni kolmet korvakorut.
Viime aikoina minulla on ollut ehkä tavallista enemmän tarve askarrella,
ommella tai tehdä jotain muuta luovaa. Kai se on jonkinlainen
vastapaino kaikelle muutokselle ja sopeutumiselle.

Ajatukset ovat vähän väliä Suomessa. Pikkusiskon vauva kastettiin ja
paljon sukulaisia on kokoontunut Enontekiölle kastejuhlaa varten. Minä
olen täällä kaukana, mutta ajatukset lentelevät Suomeen. Skypen kautta
soitin Peltovuomaan ja kyllä siellä oli jo juhlanvalmistelut täydessä
vauhdissa. Onneksi on netti, niin en jää ihan ulkopuoliseksi kotimaan
tapahtumista.

Rauhallisen viikonlopun jälkeen arki jatkuukin aika nopea tempoisena.
Aamulla herätys klo 06.00 ja koiran kanssa aamulenkille. 06:45 matka
jatkuu torille ostamaan ruokatarvikkeita. 07:15 aamupala ja 07:45 töihin
koululle. Teen tällä hetkellä vain puolikasta päivää, joten työt
loppuvat jo 12.30. Sen jälkeen käyn hoitamassa asioita (pankki, posti,
kauppa) ja kotona olen noin klo 14. Hetken hengähdystauko ja 15:45 alan
valmistella päivällistä. 16:45 menemme koiran kanssa Mikkoa vastaan
työpaikalle ja klo 17:15 syömme Mikon kanssa päivällisen. 17:50 lähden
kurssille (monikulttuurinen työympäristö -kurssi). Kurssi loppuu klo
20.15 ja ehdin kotia reilusti ennen ulkonaliikkumiskiellon alkamista.
Huh, huh. Hiki tulee jo pelkästään, kun huomista ajattelee.

Meillä piipahti tänään vieras, jonka olen viimeksi tavannut
Enontekiöllä. Kaijankosken Pekka kävi tervehtimässä, kun ovat
ohikulkumatkalla. Hassua kohdata täällä maapallon toisella puolella, kun
viimeksi olin Kaijankoskien luona Kelotin rantamajoilla jokunen vuosi
sitten. Keskellä talvea ja pakkasta. Joskus maapallo tuntuu aika pieneltä :)

Pitäisi varmaan laittaa jo nukkumaan. Huomenna on pitkä päivä.

Ei kommentteja: